Skip to content

اداره مهاجرت کانادا آزمون PTE را برای پرونده‌های مهاجرتی قبول می‌کند

PTE در کنار آیلتس و CELPIP یکی از سه آزمون زبان انگلیسی برای متقاضیان دسته اقتصادی جهت استفاده در پرونده‌های مهاجرت به کانادا خواهد بود.

اداره مهاجرت به تازگی اعلام کرده که آزمون زبان انگلیسی موسوم به Pearson Test of English یا همان آزمون PTE را برای مهاجرت به کانادا تأیید می‌کند.

در اواخر ۲۰۲۳، این آزمون به آزمون‌های آیلتس جنرال و CELPIP به عنوان یکی از سه آزمون زبان مورد تأیید و تعیین اداره مهاجرت خواهد پیوست و بدین ترتیب متقاضیان دسته اقتصادی خواهند توانست تسلط خود بر زبان انگلیسی را به اداره مهاجرت ثابت کنند.

آزمون PTE Essential یک آزمون زبان انگلیسی نوین است که Pearson برای برطرف‌کردن نیاز اداره مهاجرت به سنجش تسلط متقاضیان بر زبان ایجاد کرده است. اداره مهاجرت معیارهای زبانی مختلفی برای متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا دارد که بدین معناست دانشجویان بین‌المللی معمولاً باید در نسخه آکادمیک یک آزمون زبان شرکت کنند.

تأیید PTE Essential بدین معناست که اکنون پنج آزمون زبان در برابر متقاضیان دسته اقتصادی قرار دارد – علاوه بر سه آزمون زبان قبلی دو آزمون زبان فرانسوی TEF Canada و TCF Canada مورد تعیین اداره مهاجرت کانادا هستند.

اداره مهاجرت کانادا متقاضیان دسته اقتصادی را ملزم می‌کند تا توانایی زبانی خود را برای استقرار اقتصادی در کانادا با شرکت در آزمون زبان نشان دهند. طبق تحقیقات اداره آمار کانادا تسلط بالا بر زبان انگلیسی یا فرانسوی حاکی از احتمال بالای خوگیری با اقتصاد کاناداست.

اداره مهاجرت مشخص نکرده که متقاضیان چه زمانی خواهند توانست PTE Essential را همراه درخواست مهاجرت خود ارائه کنند اما در وب‌سایت اداره مهاجرت نوشته که انتظار می‌رود تا اواخر سال جاری میلادی این امکان پیدا شود.