Skip to content

اسپانسرشیپ والدین

مراحل اسپانسرشیپ والدین کانادا

همه ساله و در زمانی محدود در اوایل هر سال میلادی، برنامه ای با عنوان اسپانسرشیپ والدین (شامل پدر و مادر، پدر بزرگ و مادر بزرگ) برای مهاجرت به کشور کانادا آغاز می­شود. اسپانسرشیپ والدین برای کسانی است که شهروندی و یا اقامت دائم کانادا را داشته و می‌خواهند جهت اخذ اقامت دائم والدین خویش در کشور کانادا اقدام کنند. برای آگاهی از شرایط برنامه اسپانسرشیپ والدین در سال 2022 کشور کانادا، با ما در شرکت مهاجرتی پالینا همراه باشید.

چنانچه شما واجد شرایط برنامه اسپانسرشیپ والدین می باشد، در گام نخست باید فرم مربوطه را به شکل آنلاین تکمیل کنید. پس از پایان زمان تکمیل فرم، این فرم­ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اداره مهاجرت کانادا برای برگزیدگان ایمیلی مبنی بر دعوت به اپلای کردن ارسال می­نماید. چنانچه شما ایمیل دعوت اداره مهاجرت کشور کانادا را دریافت نمودید، باید در راستای تکمیل فرایند، مدارک خود را به این اداره ارسال نمایید.

جهت شرکت در برنامه اسپانسرشیپ والدین، به عنوان اسپانسر باید متقاضی دست­کم 18 سال سن داشته و در کانادا به عنوان شهروند و یا مقیم دائم زندگی نماید و یا از بومیان کانادایی داری کارت مربوطه باشد. همچنین این فرد باید قادر به حمایت مالی فرد یا افراد تحت اسپانسرینگ خود باشد.

کف درآمدی که بایستی برای اسپانسرینگ داشته باشید، وابسته به تعداد افرادی است که تحت تکفل شما می­باشند. به عنوان مثال کف درآمد برای تکفل دو نفر در سال 2015، 38.618$ دلار، در سال 2016، 39.372$ دلار، در سال 2017، 39.813$ دلار و در سال 2018، 40.379$ دلار بوده و برای سه نفر در سال 2015، 47.476$ دلار، در سال 2016، 48.404$ دلار، در سال 2017، 48.945$ دلار و در سال 2018، 49.641$ دلار می­باشد.

توجه داشته باشید چنانچه سن فرد کمتر از 18 سال باشد و یا در طی فرایند اسپانسرشیپ و اخذ اقامت دائم متقاضیان در کشور کانادا حضور نداشته باشد، آدرس اسپانسر اشتباه باشد، فرایند اقامت دائم خود اسپانسر هنوز به پایان نرسیده باشد، اثبات شود اسپانسر توانایی مالی مربوطه را ندارد، اسپانسر بدهی وام مهاجرتی و یا بدهی دیگر به دولت داشته باشد، اعلام ورشکستگی از سوی اسپاسنر شده باشد، اسپانسر سابقه کیفری داشته یا در بازداشت و زندان باشد، متقاضی درخواست کمک دولتی داشته باشد، اسپانسر غیرقانونی در کانادا باشد و یا دیگر موارد خاص اداره مهاجرت محقق شود، فرد نمی­تواند اسپانسر شود.

در برنامه اسپانسرشیپ والدین، پدر و مادر و یا پدربزرگ و مادربزرگ خونی و یا کسانی که فرد اسپانسر را به فرزند خواندگی قبول کرده باشند، مشمول این برنامه مهاجرتی می­شوند. این در صورتی است که حتی اگر خانواده شما جداشده و طلاق گرفته باشند هم مشمول این طرح می­شوند.

مدارک مورد نیاز اسپانسرشیپ والدین کانادا

نخستین مورد در مدارک مورد نیاز طبیعتا فرم‌ها و اسناد است. تست­های پزشکی، گواهی عدم سوپیشینه و انگشت­نگاری از دیگر مدارک موردنیاز در این روش است.

 بر اساس اعلام اداره مهاجرت کشور کانادا فرایند برنامه اسپانسرشیپ والدین از آغاز تا پایان حدود ۲۰ تا ۲۴ ماه به طول خواهد انجامید. همچنین هزینه­های اسپانسرشیپی بعلاوه هزینه بررسی درخواست­کننده و اقامت دائم برای هر نفر ۱۰۵۰ دلار کانادایی و هزینه بایومتریک یا انگشت نگاری برای هر نفر 85 دلار کانادا می­باشد.