Skip to content

ویزای توریستی کانادا

از جمله مشهورترین و رایج­ترین روش­ها برای سفر و سیاحت در کشورهای مختلف، گرفتن ویزای توریستی یا ویزای گردشگری می­باشد. ویزای توریستی کشور کانادا به منظور زیاد شدن سطح گردشگر و همچنین در راستای تفریح و یا بازدید خانواده و دوستان صادر می­گردد. باعنایت به شرایط این مدل از ویزا، درخواست­ها برای آن بسیار زیاد می­باشد. کسی که ویزای توریستی کشور کانادا را دریافت می­کند، تا شش ماه بدون وقفه می­تواند در این کشور اقامت داشته باشد.

مدت ویزای توریستی کشور کانادا به صورت 5 ساله بوده و قابلیت چندمرتبه ورود(مولتی ورود) را دارد. از همین روی، چنانچه گذرنامه متقاضی کمتر از 5 سال اعتبار دارد، پیش از درخواست ویزا، در راستای استفاده حداکثر از آن باید گذرنامه را تمدید نماید. برای اخذ ویزای دیدار کشور کانادا نخستین گام، داشتن پاسپورت دارای اعتبار است. پس از آن باید فم مشخصات فردی پر گردد. داشتن ویزای شنگن و تعدد سفرهای خارجی به ویژه اروپایی به شما شانس بالاتری می دهد. سپس شناسنامه و دیگر مدارک شناسایی و همچنین مدرک شغلی باید بر اساس اعلام وکیل ترجمه گردد و نهایتا هزینه دولتی و انگشت نگاری اخذ می­گردد.

 

چنانچه به صورت آنلاین برای ویزای دیدار کشور کانادا درخواست داده اید، بعد از ارسال کردن مدارک و فرم­ها در وب سایت اداره مهاجرت، طی 24 ساعت نامه انگشت نگاری برای شما ارسال می گردد. تمامی متقاضیان 14 تا 79 ساله باید انگشت نگاری شوند. در این گام، شما باید به همراه نامه انگشت نگاری و گذرنامه خود به یکی از مراکز مدنظر سفر نموده و پروسه انگشت نگاری را انجام دهید.

مراکز انگشت نگاری کشور کانادا در آنکارا، استانبول، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، کویت، بحرین و امارات و بعضی از کشورهای اروپایی وجود دارد. بعد از انگشت نگاری باید در انتظار جواب سفارت کشور کانادا بمانید. پس از دریافت نامه ارسال گذرنامه از سفارت کشور کانادا، بایستی گذرنامه خود را به نزدیک­ترین سفارت کانادا ارسال کنید.

توجه داشته باشید که با اخذ ویزای دیدار کشور کانادا، شما حق تحصیل یا کار در کشور کانادا را نداشته و این ویزا به هیچ عنوان قابلیت مبدل شدن به اقامت را ندارد.

با وجود تکمیل بودن همه موارد فوق، بازهم ممکن است درخواست شما برای اخذ ویزای توریستی رد شود. به عنوان مثال ممکن است یکی از دلایل رد درخواست به علت نداشتن تجربه سفر باشد و یا اینکه بستگان زیادی در کانادا داشته و وابستگی عاطفی خاصی به کشور مبدا ندارید. همچنین چنانچه زمان درخواست شده با زمان مورد نیاز برای اقامت در کشور کانادا تطابق نداشته باشد، درخواست شما رد می­شود. دیگر دلایل رد کردن درخواست ویزای توریستی می تواند عدم قانع کننده بودن دلایل سفر، نداشتن شغل مناسب، نداشتن تمکن مالی، عدم تکمیل مدارک مالی مربوط به دعوت کننده و دادن اطلاعات غلط به افسر پرونده باشد.