Skip to content

دراوهای اکسپرس انتری را بر اساس شغل

اداره مهاجرت کانادا قصد دارد با ایجاد دسته‌های اکسپرس انتری که مشخصات و ویژگی‌های خاصی نظیر مدارک تحصیلی، سابقه کار و یا دانش و تسلط بر یکی از زبان‌های رسمی کانادا را در متقاضیان هدف می‌گیرد این تغییر را در اکسپرس انتری ایجاد کند تا دیگر متقاضیان تنها بر اساس امتیاز CRS انتخاب نشوند.

اداره مهاجرت کانادا گفته که قصد دارد متقاضیان اکسپرس انتری را بر اساس پیش زمینه شغلی، بخش‌های کاری که کمبود نیروی کار دارند، سکونت متقاضی در کانادا به عنوان دانشجوی بین‌المللی یا نیروی کار خارجی موقت و تسلط بر زبان فرانسوی انتخاب کند.

اکسپرس انتری سیستمی است که نیروی کار ماهر از طریق آن می‌تواند درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا از طریق یکی از سه مسیر مهاجرتی ارائه کند. این سه مسیر عبارت‌اند از: برنامه اسکیل ورکر فدرال، تجربه کانادایی و برنامه اسکیل ترید فدرال.

در حال حاضر متقاضیان واجد شرایط که درخواست اقامت دائم برای این برنامه‌ها می‌دهند با استفاده از سیستم جامع رتبه بندی امتیازی دریافت می‌کنند. افرادی که بالاترین امتیاز را دارند شانس بیشتری برای دریافت ITA یا همان دعوت‌نامه اقامت دائم دارند.

رایزنی‌ها بر اساس موفقیت همان روشی انجام شده‌اند که برای ایجاد برنامه سطوح مهاجرت سالانه، که اهداف مهاجرتی سالانه را برای سه سال تعیین می‌کنند، از آن استفاده شده است.

نتایج رایزنی‌ها هنوز منتشر نشده چرا که فرایند مشورتی همین تازگی در هشتم ژانویه ۲۰۲۳ به اتمام رسیده است. اما اداره مهاجرت گفته که دراوهای هدفمند احتمالا از بهار سال جاری میلادی از سر گرفته خواهند شد. به محض اینکه وزارت مهاجرت در مورد دسته‌ها تصمیم گرفت، قبل از صدور دعوت‌نامه‌ها نتیجه را اعلام خواهد کرد.